11 december, 2005

TP och Nobelkorv

Igår hade Anna och jag bestämt oss för att gå ut lite lagom på Nybron. Vi förfestade hemma hos Anna och Annika med TP (Therese med Marcus och en vän, Mike och Nellan var också med) och vin och hade trevligt. Förutom att textdesigners INTE ska spela TP tillsammans! Alla blir extremt "monica i vänner" när det gäller spelregler (nu vet jag hur det känns, rikard;)) och ska hela tiden diskutera hur frågorna skulle kunna tolkas. Om vi inte aktar oss kan TP bli slutet på en underbar vänskap. Tror faktiskt att vi skrämde iväg Marcus kompis. Han försvann väldigt plötsligt med skärrad blick...

Vid tolv stack Anna och jag till Nybron, där de kollade våra leg för att konstatera att vi var för unga, för att därefter släppa in oss. Vi var duktiga och köpte ingen öl ute, men snyltade lite på Karl, Anders, Otto, Annika och Sofia från 4:an på studenternas, som hade firat nobeldagen med middag och galaklädsel. Det var roligt att dansa me folk som var så uppklädda. Jag var lite orolig för att få stryk på stan när vi gick hem bara, men våra trygga skånska dialekter tvättade bort stockholms-brat-stämpeln. Vi köpte korv(?) på torget, eftersom det som alla vet även var nationella korvdagen igår(??). Sen fortsatte festen på 5:an (anna gick tyvärr hem)i studemternas hus, en våning som ingen visste existerade, men som verkligen förtjänar uppmärksamhet för sina snygga lägenheter och trevliga hyresgäster! Vi dansade till Elvis och Green day och moonwalkade tills vi inte orkade moonwalka mer. Gick hem och satt vid datorn till halv sex på morron. Ganska låg aktivitet på msn vid den tiden.

Idag ska jag göra färdigt (försöka) mitt bristfälliga språkspionage inför nån sorts redovisning imorgon. Tredje advent.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men sen kan man ju diskutera om det var du som gjorde extremt fel eller om det var jag och Marcus som var extremt töntiga tävlingstöntar :)

Johanna sa...

töntiga töntar...fniss:)

Anonym sa...

första gången jag blev omnämnd i din blogg, ett stolt ögonblick, visst........kanske skulle vilja bli ihågkommen som någon annan än den där lilla irriterande som alltid står och skriker könsord åt sina vänner varenda gång det är tävling, men tack Johanna

vi ses på juldagen..........

Anonym sa...

Great work!
[url=http://txdfnlxl.com/zmqz/ziba.html]My homepage[/url] | [url=http://rfnixugy.com/mujk/ebaq.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Good design!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Thank you!
http://txdfnlxl.com/zmqz/ziba.html | http://amtjekgy.com/gmbd/fbmb.html